søndag 26. november 2017

Tredobbel adventmoro med Vottelauget!



- Kjære Vottelauget, blir det mysterievott til jul i år?
- Nei, det blir det ikke, men vi har funnet på noe annet spennende. 
- Hva blir det da da? Det var så gøy i fjor...
- Vi har tenkt ut noe hvor dere kan være enda mer kreative.
- Å, si det da! Nå har vi lurt lenge.
- Jo, nå skal dere høre. I år blir det #trippeleventyrvott.
- Trippeleventyrvott - hva er det for noe? Høres rart ut...
- Jo, men hør nå: Vi vil at dere skal lage deres egen julevott!
- Men trippel, skal vi lage tre votter??
- Alle gode ting er tre, vet du. Hvis du mister en vott, så har du to igjen, er ikke det fint? Neida, jeg bare tuller! Ikke avbryt, så skal jeg forklare: Du skal strikke ett par votter (altså ikke tre, men to votter). Der skal du bruke tre ulike elementer fra tre forskjellige eventyrvotter. Eller flere, om du vil. 
- Eventyrvotter, sier du?
- Ja, det er altså vottene du finner i boka vår Eventyrvotter, eller i e-bøkene Votter fra eventyrskogen, Flere votter fra eventyrskogen, og Tusen og en skatt. Så det er nok å ta av.
- Kan det være barnevotter også?
- Jada, det kan være til hvem som helst, barn, voksne eller nisser. Men de skal være "julete" altså!
- Julete? 
- Ja, at du liksom ser at det er julevotter. Med fargene og motivene du velger tror jeg du skal få til det. Og du kan legge til egne ting også, bare du bruker elementer fra minst tre forskjellige eventyrvotter. 
- Ååå, det kan bli morsomt, tror jeg. Kan jeg begynne med en gang?!?
- Tja, sånn offisielt begynner vi vel 1. desember, men jeg tror vi ser gjennom fingrene - eller mellom fingrene heter det kanskje? - uansett, om du tjuvstarter litt tenker jeg vi sier det er greit. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar